Goeie groothandel. Lekker vlees. Goed assortiment.
‘Wij hebben gasttevredenheid hoog in het vaandel staan’, begint Raoul Seysener, chef en mede-eigenaar van Grand Café De Veghte in Ommen, zijn verhaal. ‘De service moet gewoon goed zijn. Net als het eten dat snel op tafel hoort te staan. Wij hebben een uitgebreid assortiment aan speciaalbieren die prima zijn te combineren met een heerlijke maaltijd uit onze klassiek/moderne Franse keuken. Ik houd van een mooi stuk vlees of vis op het bord dat goed combineert met een klassieke saus en verse groenten.’
Oude bekende
Raoul groeide op in de horecawereld, want zijn opa en oma hadden eveneens een restaurant. ‘Ik ken Humphry nog uit die tijd. Hij was destijds verkoopmanager bij een andere leverancier. Toen ik in 2017 een horecabeurs in Assen bezocht, omdat ik samen met Thomas Smit van plan was om De Veghte over te nemen, kwam ik hem daar weer tegen. Toen ik hem vertelde dat we een eigen zaak wilden beginnen, adviseerde hij me welke stands ik dan het beste kon bezoeken. Hij wees me precies aan wie ik moest hebben’, lacht Raoul bij de herinnering.
Op weg geholpen
‘Ik heb die dag dan ook meteen al heel veel kunnen regelen. En met het opstarten van ons bedrijf heeft Humphry ons echt op weg geholpen. We hebben het hier helemaal vanaf nul moeten opbouwen. Wij waren de eersten hier in de regio die met speciaalbier begonnen zijn en dat heeft uiteindelijk een heel mooie basis gelegd’, klinkt het niet zonder trots.
Service
‘Ik weet zeker dat Krikke ook elke andere beginnende ondernemer helpt met wat mogelijk en haalbaar is. Dat stukje service dat wij aan onze gasten verlenen, verlenen zij aan ons. Humphry komt regelmatig langs. Hier in ons restaurant, of gewoon bij mij thuis. Even een kop koffie drinken. Niet alleen wanneer we voor een nieuw seizoen de kaart veranderen, maar ook wel een keer of vijf à zes daaromheen. We hebben een goede band met hem. Hij doet ook wel menusuggesties, maar ik heb daar een sterke eigen mening in. Toch is het fijn om met hem te sparren. Zo kom ik dan weer op nieuwe ideeën, waar ik vervolgens mijn eigen twist aan geef, want ik wil wel mijn eigen stijl aanhouden.’
Specials
‘Eigenlijk betrek ik alle soorten vlees van Krikke’, realiseert Raoul zich. ‘Het ligt er maar net aan wat ik op de kaart heb staan. En natuurlijk alles vers, behalve de spareribs. Drie keer per jaar veranderen we de kaart, en speciaal voor kerst maken we een vierde seizoenskaart. En daarnaast hebben we regelmatig specials als Humphry me laat weten dat hij echt een mooi stuk vlees heb en vraagt of we daar wat mee kunnen. Vaak is dat het geval en dan maken we daar iets speciaals mee.’
Goede prijs-kwaliteitverhouding van vlees
‘Als je het over een goede prijs-kwaliteitverhouding van vlees hebt, dan heb je het over Krikke. Dat vind ik’, zegt de chef beslist. ‘Ik ben er een voorstander van dat je best wel iets meer mag betalen voor kwaliteit, maar niet té veel. Daar zit Krikke goed mee. De kwaliteit van het vlees is bij hen altijd goed. En de lijntjes zijn kort. Als er iets is, bel ik Humphry of Ivo op en dan wordt het gelijk geregeld. Zij regelen het en hakken knopen door. Heel prettig.’
Ook interessant voor jou
Ervaringen
Wil je klant bij ons worden?
Wil jij als horecaondernemer klant bij ons worden?
Neem dan hier contact op!