Goeie groothandel. Lekker vlees. Goed assortiment.
‘Als ik Krikke een cijfer moest geven, zou dat een dikke 9 worden of misschien zelfs wel een 10’, zegt Gerrit Hoekstra vol lof. ‘Zowel de kwaliteit die ze bieden als de service is gewoon top. Ik zou echt geen verbeterpunten kunnen bedenken!’
Ook voor grotere evenementen
Al drie jaar voert Gerrit als chef de leiding over de keuken van het Grand Café en Boutiquehotel ’t Gerecht in Heerenveen. ‘We verzorgen hier zowel ontbijt, lunch, borrel als diner. Sinds kort hebben we ook een nieuwe zaal – de Rechtbankzaal – waar grotere evenementen van 40 tot maximaal 250 personen gehouden kunnen worden. Het ligt vlak naast ons huidige pand. Voorheen was daar Grand Bistro Het Postkantoor gevestigd. We hebben er een eigen keuken waarmee wij die evenementen en partijen kunnen bedienen.’
Chef
Acht jaar geleden begon Gerrit als zelfstandig kok bij ’t Gerecht. ‘Ik klom op tot souschef, maar na twee jaar besloot ik mijn eigen ding te doen en begon ik bij een kleiner restaurantje.’ Twee jaar later bleek dat toch niet te zijn wat hij voor ogen had en kon hij weer bij ’t Gerecht aan de slag. ‘Ik werd er opnieuw souschef, maar nadat de chef een jaar later vertrok, kon ik zijn functie samen met een andere collega overnemen. En nadat ook die collega elders begon, stond ik alleen aan het roer en heb ik twee leidinggevende souschefs onder mij’, klinkt het niet zonder trots.
Samenwerking met Krikke
‘Eigenlijk weet ik niet precies wanneer we met Krikke zijn gaan samenwerken’, peinst Gerrit. ‘Toen ik hier acht jaar geleden begon, hadden ze nog een andere leverancier. Toen ik later weer terugkwam, werden er ineens zaken gedaan met de vleesgroothandel uit Grou. Tijdens die eerste twee jaar dat ik hier werkte, had ik natuurlijk nog een heel andere functie en daardoor veel minder contact met leveranciers. Maar ik merk wel dat Krikke meer betrokken is dan andere leveranciers. Ze denken altijd mee en komen met ideeën. Het is gewoon heel fijn samenwerken met hen.’
Meer dan een slager
‘Het aanbod is vrij groot. Ze leveren veel meer dan een ‘gewone’ slager. Niet alleen onze biefstuk, maar ook de frites, bitterballen en kroketten komen bijvoorbeeld allemaal bij hen vandaan. Ze hebben niet alleen veel keuze in vlees, maar ook in het culinaire assortiment. Ik denk dat we op elke kaart wel dertig producten – en daarvan is misschien maar de helft vlees of gevogelte – staan die we van Krikke betrekken. Dat werkt gewoon heel fijn.’
Onderscheidend vermogen
‘Het is zelfs zo dat wanneer een andere leverancier ons bepaalde producten niet kan leveren, we daarvoor altijd bij Krikke kunnen aankloppen. Dan kijken zij of ze dat via hun leveranciers wel kunnen uitleveren. De service is er gewoon goed. Je kunt ze bellen en hebt meteen contact. Ivo komt hier trouwens ook zo’n twee à drie keer per jaar langs. Dat zie je niet bij alle leveranciers. Dan nemen we alles even door.’
Snelle oplossingen
‘Als er problemen zijn, wordt er meteen naar een oplossing gezocht. Op onze afgelopen kaart stond bijvoorbeeld een entrecote die ik qua structuur te stug vond. Krikke is meteen op zoek gegaan naar een alternatief. Hij zorgde voor een ander stuk vlees dat zelfs van een iets betere kwaliteit was om klachten bij onze gasten te voorkomen. Zoiets kan gewoon een keer gebeuren, maar dan wordt het ook meteen opgelost. Daar hoef je niet een week op te wachten, maar er wordt altijd binnen een dag of twee een passende oplossing gevonden.’
Tevreden en content
‘Ja, ze krijgen van mij een dikke 9, en misschien wel een 10. Dat verdienen ze. Ik ben zeer tevreden en content met hen als leverancier’, besluit Gerrit zijn verhaal.
Ook interessant voor jou
Ervaringen
Wil je klant bij ons worden?
Wil jij als horecaondernemer klant bij ons worden?
Neem dan hier contact op!