

Samen met Hanne Wiepkema is Steffan Knoop eigenaar van Kaap Steendam waar hij de scepter in de keuken zwaait. ‘Ik werk sinds 2022 samen met de vleesgroothandel uit Grou. Ik was – en ben – altijd heel loyaal aan Hanos, een goede totaalleverancier. Mijn toenmalige souschef had echter zaken gedaan met Krikke en was daar heel enthousiast over. Vooral hun LA Streetfoodlijn sprak me erg aan en zodoende heb ik contact opgenomen.’
Vanaf het eerste gesprek met Humphry voelde Steffan meteen een goede klik. ‘In de loop der tijd gingen we steeds meer bij hen afnemen: sauzen, frites, brood, kip, eieren, zuivel en streekproducten zoals Friese Tynjetaler kaas en turfgerookte droge worst’, somt de chef-eigenaar van Kaap Steendam op. ‘Krikke is geen totaalleverancier, dus ik neem ook nog bij andere leveranciers af. Maar ze staan bij mij – samen met een aantal andere lokale leveranciers- zeker hoog aangeschreven. Zij zijn echt mijn topleveranciers.’
Alhoewel Steffan het aan de ene kant betreurt dat Krikke geen totaalleverancier is, ziet hij er aan de andere kant ook de voordelen van. ‘Ik denk dat dat ook hun kracht is. Ze leveren goed, op tijd en altijd volgens de afspraken. Er gaat eigenlijk nooit wat fout. Maar dat komt denk ik ook doordat ze net niet té groot zijn. Het is een mooie, ‘kleine’ leverancier die goede kwaliteit en service levert. Service vind ik erg belangrijk en die is bij Krikke gewoon top. Eventuele problemen – bijvoorbeeld producten die tijdelijk niet geleverd kunnen worden – worden altijd snel en goed gecommuniceerd en opgelost.’
‘Ze zijn concurrerend qua prijzen’, vervolgt Steffan zijn verhaal. ‘Humphry is daar gewoon transparant in. Als iets goedkoper kan, laat hij dat zien. Maar ook als het niet kan, is hij daar eerlijk over. Ik heb echt een heel goede klik met Humphry. Aan hem hebben ze echt een topspeler. Het algehele gevoel over Krikke – qua prijs, kwaliteit en service – is goed, maar ik denk dat Humphry daar ook een zeer grote rol in speelt. Hij denkt altijd actief mee en ik vraag hem dan ook geregeld om advies. Bijvoorbeeld over de borrelkaart op onze zomerkaart. Die moest echt ‘hufterproof’ zijn, zodat iedereen hem kon draaien en de keuken die extra druk ook soepel aankon. Daar heeft hij goede adviezen over gegeven.’
‘Maar hij onderneemt ook actie als er klachten zijn. Zo kopen we via Krikke de kroketten en bitterballen van de Heeren van Loosdrecht in. Een mooi en exclusief product dat niet afkomstig is van zo’n grote snackfabrikant. De kwaliteit was tot de zomer goed, maar ging toen ineens achteruit. Er kwamen dan ook klachten over de smaak, structuur en bereiding van onze gasten en koks. Dat hebben we teruggekoppeld naar Humphry en hij heeft meteen actie ondernomen. Het resultaat is dat de Heeren van Loosdrecht een nieuwe productielijn hebben opgezet. Ze zijn hier zelfs op locatie geweest zodat we de producten zelf konden testen. Als ik klachten of vragen heb, ga ik ermee naar Humphry toe. Hij doet wat nodig is en dan wordt het opgelost. Ik kan niet anders zeggen dan dat de samenwerking ontzettend fijn is! Als rapportcijfer zou ik Krikke dan ook toch zeker een 8,5 geven.’
Wil jij als horecaondernemer klant bij ons worden?
Neem dan hier contact op!